Budowa przejścia pod torami w Poraju bardzo się ciągnie. I nie widać końca. Teraz nic tam się nie dzieje. Na czas budowy wyznaczono tymczasowe przejście przez tory, zabezpieczone barierami. I tak jest już od ponad roku.
Kiedy zostanie zakończona budowa tunelu ? Na to pytanie kolej nie udziela dokładnej odpowiedzi.
- Podróżni mogą bezpiecznie dostać się na peron stacji Poraj tymczasowym przejściem, dostosowanym także do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przygotowanie przejścia pod torami wymaga wykonania posadzek, odwodnienia i przepompowni, a także montażu zadaszeń, balustrad i oświetlenia. Będą zamontowane windy oraz monitoring i oznakowanie. Na wykonanie prac potrzeba kilku miesięcy - informuje Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Prace na dawnej trasie Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, na odcinku Częstochowa-Zawiercie zaczęły się we wrześniu 2018 roku.
Efektem inwestycji na linii Częstochowa – Zawiercie jest m.in. skrócenie czasu podróży koleją z Częstochowy do Zawiercia, lepsza komunikacja w województwie śląskim oraz między regionami. Zwiększył się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Codziennie na trasie kursuje kilkadziesiąt pociągów. Czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia skrócił się o ok. 10 minut, (z ok. 50 do ok. 40 minut). Zmodernizowane tory i urządzenia pozwalają zwiększyć prędkość ze 120 do 160 km na godzinę. Inwestycja zapewnia też sprawniejsze przewozy towarowe na terenie i przez województwo śląskie.
W Żarkach Letnisko i Myszkowie-Mrzygłodzie wybudowano przejścia pod torami. W Częstochowie - Rakowie, Myszkowie, Myszkowie-Mrzygłodzie i Żarkach Letnisku zainstalowano windy.
Od Częstochowy do Zawiercia wymieniono 88 km torów i sieci trakcyjnej.
Koszt inwestycji to 370 mln zł, z tego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 200 mln zł.
W Myszkowie-Mrzygłodzie tunel pod torami jest długi, bo przebiega pod dwoma szlakami - tzw. wiedenką, czyli historyczną trasą Warszawa-Katowice, będącą częścią dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej i pod Centralną Magistralą Kolejową.
Do tunelu prowadzą tradycyjne schody, ale można też skorzystać z trzech wind. W połowie przejścia jest przeszklony dach co daje ciekawy efekt architektoniczny. Oczywiście tunel ma oświetlenie elektryczne.
Na perony można wejść schodami, pochylnią dla osób z niepełnosprawnościami lub wjechać windami.
Najlepsze atrakcje Krakowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?