Wprawdzie można już przejść tunelem, ale jak informują napisy , za zgodą kierownika budowy. Bo to jest wciąż teren budowy. Nie ma jeszcze posadzek.
Jest kolejny termin zakończenia inwestycji
- W grudniu 2021 roku wykonawca prowadził prace odwodnieniowe w przejściu pod torami w Poraju. Dopiero po ich wykonaniu możliwe było przystąpienie do realizacji prac dotyczących m.in. dojść dla pieszych czy instalacji monitoringu. Technologia ułożenia nawierzchni w obiekcie wymaga bardziej sprzyjających warunków atmosferycznych. Wykonawca robót przystąpi niezwłocznie do ułożenia nawierzchni, jak tylko pozwolą na to warunki pogodowe. Mobilizujemy wykonawcę, by roboty w przejściu podziemnym w stacji Poraj zostały zakończone i oddane do użytkowania dla podróżnych w jak najszybszym terminie. Planowane jest uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu w II kwartale 2022 roku - poinformowała nas Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budowa przejścia pod torami w Poraju bardzo się ciągnie. Na czas budowy wyznaczono tymczasowe przejście przez tory, zabezpieczone barierami. I tak jest już od około półtora roku.
Budowa przejścia pod torami w Poraju jest częścią modernizacji odcinka linii kolejowej Częstochowa-Zawiercie. Na tej trasie zaplanowano trzy nowe tunele. Prace na dawnej trasie Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, na odcinku Częstochowa-Zawiercie zaczęły się we wrześniu 2018 roku.
Efektem inwestycji na linii Częstochowa – Zawiercie jest m.in. skrócenie czasu podróży koleją z Częstochowy do Zawiercia, lepsza komunikacja w województwie śląskim oraz między regionami. Zwiększył się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Codziennie na trasie kursuje kilkadziesiąt pociągów. Czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia skrócił się o ok. 10 minut, (z ok. 50 do ok. 40 minut). Zmodernizowane tory i urządzenia pozwalają zwiększyć prędkość ze 120 do 160 km na godzinę. Inwestycja zapewnia też sprawniejsze przewozy towarowe na terenie i przez województwo śląskie.
W Żarkach Letnisko i Myszkowie-Mrzygłodzie wybudowano przejścia pod torami. W Częstochowie - Rakowie, Myszkowie, Myszkowie-Mrzygłodzie i Żarkach Letnisku zainstalowano windy.
Od Częstochowy do Zawiercia wymieniono 88 km torów i sieci trakcyjnej.
Koszt inwestycji to 370 mln zł, z tego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 200 mln zł.
Maturzyści zakończyli rok szkolny. Czekają na nich egzaminy maturalne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?