Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kiedy będzie w pełni gotowe przejście pod torami w Poraju ? Jest nowy termin ZDJĘCIA z budowy

Janusz Strzelczyk
Janusz Strzelczyk
We wrześniu ubiegłego roku, z inicjatywy radnego Grzegorza Bojanka, w Centrum Informacji Turystycznej w Poraju odbyło się spotkanie przedstawicieli Fundacji Batorego i PKP PLK z mieszkańcami Poraja i gminy w sprawie budowy przejścia pod torami. Wtedy uzgodniono, że przejście ma zostać ukończone do końca roku 2021.

Nie jest gotowe. Wprawdzie można już przejść tunelem, ale jak informują napisy , za zgodą kierownika budowy. Bo to jest wciąż teren budowy. W tunelu, od strony wyjścia na ulicę Zieloną, jest woda. Zainstalowano pompy do jej wypompowania.

Kiedy przejście będzie w pełni gotowe ?

- Z końcem roku odbył się odbiór techniczny przejścia pod torami w Poraju. Do wykonania zostały prace wykończeniowe – dojście do przejścia podziemnego i pochylni, wykończenie oświetlenia i uruchomienie systemu monitoringu. Planowany termin zakończenia robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie to przełom stycznia i lutego 2022 r. Podróżni mogą bezpiecznie dostać się na peron stacji Poraj tymczasowym przejściem, dostosowanym także do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - poinformowała nas Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Budowa przejścia pod torami w Poraju bardzo się ciągnie. Na czas budowy wyznaczono tymczasowe przejście przez tory, zabezpieczone barierami. I tak jest już od około półtora roku.

Budowa przejścia pod torami w Poraju jest częścią modernizacji odcinka linii kolejowej Częstochowa-Zawiercie. Na tej trasie zaplanowano trzy nowe tunele. Prace na dawnej trasie Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, na odcinku Częstochowa-Zawiercie zaczęły się we wrześniu 2018 roku.
Efektem inwestycji na linii Częstochowa – Zawiercie jest m.in. skrócenie czasu podróży koleją z Częstochowy do Zawiercia, lepsza komunikacja w województwie śląskim oraz między regionami. Zwiększył się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Codziennie na trasie kursuje kilkadziesiąt pociągów. Czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia skrócił się o ok. 10 minut, (z ok. 50 do ok. 40 minut). Zmodernizowane tory i urządzenia pozwalają zwiększyć prędkość ze 120 do 160 km na godzinę. Inwestycja zapewnia też sprawniejsze przewozy towarowe na terenie i przez województwo śląskie.

W Żarkach Letnisko i Myszkowie-Mrzygłodzie wybudowano przejścia pod torami. W Częstochowie - Rakowie, Myszkowie, Myszkowie-Mrzygłodzie i Żarkach Letnisku zainstalowano windy.
Od Częstochowy do Zawiercia wymieniono 88 km torów i sieci trakcyjnej.
Koszt inwestycji to 370 mln zł, z tego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 200 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na myszkow.naszemiasto.pl Nasze Miasto