Nie jest gotowe. Wprawdzie można już przejść tunelem, ale jak informują napisy , za zgodą kierownika budowy. Bo to jest wciąż teren budowy. W tunelu, od strony wyjścia na ulicę Zieloną, jest woda. Zainstalowano pompy do jej wypompowania.
Kiedy przejście będzie w pełni gotowe ?
- Z końcem roku odbył się odbiór techniczny przejścia pod torami w Poraju. Do wykonania zostały prace wykończeniowe – dojście do przejścia podziemnego i pochylni, wykończenie oświetlenia i uruchomienie systemu monitoringu. Planowany termin zakończenia robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie to przełom stycznia i lutego 2022 r. Podróżni mogą bezpiecznie dostać się na peron stacji Poraj tymczasowym przejściem, dostosowanym także do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - poinformowała nas Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budowa przejścia pod torami w Poraju bardzo się ciągnie. Na czas budowy wyznaczono tymczasowe przejście przez tory, zabezpieczone barierami. I tak jest już od około półtora roku.
Budowa przejścia pod torami w Poraju jest częścią modernizacji odcinka linii kolejowej Częstochowa-Zawiercie. Na tej trasie zaplanowano trzy nowe tunele. Prace na dawnej trasie Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, na odcinku Częstochowa-Zawiercie zaczęły się we wrześniu 2018 roku.
Efektem inwestycji na linii Częstochowa – Zawiercie jest m.in. skrócenie czasu podróży koleją z Częstochowy do Zawiercia, lepsza komunikacja w województwie śląskim oraz między regionami. Zwiększył się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Codziennie na trasie kursuje kilkadziesiąt pociągów. Czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia skrócił się o ok. 10 minut, (z ok. 50 do ok. 40 minut). Zmodernizowane tory i urządzenia pozwalają zwiększyć prędkość ze 120 do 160 km na godzinę. Inwestycja zapewnia też sprawniejsze przewozy towarowe na terenie i przez województwo śląskie.
W Żarkach Letnisko i Myszkowie-Mrzygłodzie wybudowano przejścia pod torami. W Częstochowie - Rakowie, Myszkowie, Myszkowie-Mrzygłodzie i Żarkach Letnisku zainstalowano windy.
Od Częstochowy do Zawiercia wymieniono 88 km torów i sieci trakcyjnej.
Koszt inwestycji to 370 mln zł, z tego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 200 mln zł.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?