Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od 7 marca będzie zamknięty przejazd kolejowy w Myszkowie-Nowej Wsi

Janusz Strzelczyk
Janusz Strzelczyk
arc polskie linie kolejowe
Od wtorku, 7 marca, będzie zamknięty przejazd kolejowy w Myszkowie-Nowej. Zostaną wprowadzone objazdy.

Zamknięcie przejazdu jest konieczne z powodu budowy wiaduktu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 789 w ul. Koziegłowskiej w Myszkowie wraz z budową przyległego układu drogowego. Od 7 marca br. na czas realizacji inwestycji zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu polegająca na całkowitym zamknięciu drogi. Zostały wyznaczone objazdy drogami DW791, DW793 oraz drogami lokalnymi.

Powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 789 z linią kolejową nr 1. Wiadukt zastąpi obecny przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Koziegłowskiej. Wykonawca przebuduje również odcinek drogi wojewódzkiej łączącej Żarki i Koziegłowy (nr 789). Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową i skróci czas przejazdu na drugą stronę torów – wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo-drogowym. Obiekt będzie przygotowany do ruchu pieszych i rowerzystów.

Przed dwoma laty PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach podpisały umowę z firmą Nowak Mosty Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji projektowej i budowę wiaduktu drogowego w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Wartość inwestycji to ponad 17 mln zł netto, w tym udział PLK to 4,8 mln zł netto.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają bezpieczeństwo na styku linii kolejowych i dróg. Budowane są dwa wiadukty kolejowe w Dąbrowie Górniczej. W planach jest także budowa obiektu w Żorach. Wiadukty w województwie śląskim zapewnia ogólnopolski projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Zadanie ma wartość ponad 300 mln zł i obejmuje budowę 25 wiaduktów w całej Polsce, w tym 11 wiaduktów kolejowych, 11 wiaduktów drogowych, 2 przejść dla pieszych pod torami i 1 wiaduktu pieszo-rowerowego.
Skrzyżowania bezkolizyjne realizowane są także w ramach projektów liniowych Krajowego Programu Kolejowego m.in. na modernizowanych liniach: Poznań - Warszawa, Kraków - Rzeszów, Warszawa - Białystok i Warszawa - Lublin.

Przeprowadzono modernizację 17-kilometrowej trasy kolejowej od Częstochowy do Zawiercia obejmująca wymianę torów i sieci trakcyjnej, budowę nowych peronów. Wybudowano przejścia pod torami w Poraju, Żarkach -Letnisku, Myszkowie- Mrzygłodzie. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewniają sprawny przejazd pociągów. Perony są antypoślizgowe, oświetlone i monitorowane, wyposażone w nowe wiaty i dostosowane do potrzeb osób , które mają problemy z poruszaniem się. Pociągi jadą szybciej - prędkość wzrosła ze 120 do 160 km na godzinę, co skróciło czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o około 10 minut. Nowe torowisko i przebudowane mosty na tej trasie pozwalają na kursowanie cięższych pociągów towarowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na myszkow.naszemiasto.pl Nasze Miasto