Do przetargu przystąpiło pięć firm, ale tylko oferta konsorcjum firm Drog-Bud, Bitum i Nowak-Mosty za kwotę prawie 98 mln, spełniła wszystkie wymogi.
Projekt ma na celu poprawę przepustowości DK-46 w zachodniej części Częstochowy, odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego dzięki budowie nowego odcinka drogi krajowej i stworzenie bezpiecznego połączenia z budowaną autostradą A1.
Inwestycja dotyczy odcinka DK-46 od zachodniej granicy miasta do włączenia w ulicę Pułaskiego: obejmie około 7,2 km (w tym długość odcinka przebudowywanego to 5,46 km, a odcinka nowej drogi – 1,73 km). Przebudowane bądź wybudowane zostaną główne skrzyżowania, infrastruktura podziemna i naziemna (m.in. odwodnienie, oświetlenie, chodniki, ścieżki rowerowe, elementy Inteligentnego Systemu Transportu oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego). Planowana wartość inwestycji to ponad 120 mln zł.
W lutym tego roku prezydent Częstochowy podpisał umowę na 96,5 mln zł dofinansowania do rozbudowy DK-46 – ulic Głównej i Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. św. Barbary do ul. Pułaskiego
Inwestycja ma zostać zrealizowana najpóźniej do końca października 2020 roku.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?