W tym czasie przeprowadzono 120 godzin zajęć ogólnorozwojowych, 900 godzin wszelkiego typu zajęć wyrównawczych, po 60 godzin zajęć kół: dziennikarskiego, plastycznego, teatralnego, 120 godzin zespołu instrumentalnego. Kolejne 100 godzin przeznaczono natomiast na wsparcie psychologiczno–pedagogiczne uczniów. W zajęciach uczestniczyło 263 uczniów.
– Umożliwiliśmy uczniom udział w wielu zajęciach. Do ich realizacji zostały opracowane programy, dbano też o ich atrakcyjny przebieg, wykorzystując m.in.: Internet, programy multimedialne. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż frekwencja na zajęciach była wysoka, co świadczy o zrozumieniu zasadności uczestnictwa w nich – mówi Anna Polak, nauczycielka w ZS w Lgocie Górnej, koordynator projektu.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się spotkania zespołu instrumentalnego. Zespół dawał koncerty podczas szkolnych uroczystości. Efekty pracy na zajęciach projektowych były prezentowane m.in. w budynku urzędu gminy. Zdobią one także szkolne korytarze.
– Sprawnie działało koło dziennikarskie. Przeglądając kolejne numery gazetki szkolnej widać wyraźnie przyrost umiejętności redaktorskich uczniów, a zbiór 15 numerów pisma to doskonały pamiętnik z życia szkoły – twierdzi Anna Polak.
Uczestnicy zajęć projektowych mogli skorzystać z 4 interesujących wyjazdów. 46 uczniów udało się do Teatru Roma w Warszawie na spektakl „Mały Książę” oraz do Teatru Lalek Banialuka w Bielsku-Białej. Zwiedzili zaplecze teatru i obejrzeli spektakl Mr Scrooge. Członkowie koła dziennikarskiego zwiedzili Kraków, uczestniczyli w lekcji muzealnej. Z wyjazdu do Częstochowy skorzystało 89 uczniów. W pamięci uczestników pozostanie wspomnienie pięknego spektaklu teatru tańca. Uczestnicy projektu zapoznali się z życiem i twórczością Haliny Poświatowskiej, zwiedzając jej dom – muzeum i słuchając opowieści brata pisarki. Grupa starszych uczniów poznała nieznane zakątki Jasnej Góry.
Odbyły się też dwie edycje konkursu plastycznego i czytelniczego. Były w nich do zdobycia atrakcyjne nagrody tablety, aparaty fotograficzne, radiomagnetofony, MP 3, MP 4.
Nauczyciele starali się w czasie zajęć projektowych stosować interesujące formy pracy – zabawę, ćwiczenia praktyczne, zajęcia terenowe, wykorzystywali tablice interaktywne, programy multimedialne, Internet
Zorganizowane zostały spotkania z pisarzami Marcinem Pilisem z Myszkowa i Elżbietą Bednarczyk, mieszkanki Częstochowy i Australii.
Uczestnictwo w zajęciach przyniosło zauważalne efekty: wzrost poziomu samooceny u uczniów, podniesienie umiejętności pracy w grupie, sumienności, punktualności, wzrost aktywności na zajęciach, wzrost czytelnictwa, zainteresowań czasopismami i ich wypożyczeń, zmniejszenie liczby uczniów zagrożonych ocenami niedostatecznymi, zmniejszenie liczby spóźnień, ucieczek, godzin nieusprawiedliwionych. Wydano też 15 numerów gazetki „LUZAK”.
Szkolna baza wzbogaciła się dzięki projektowi o: tablice interaktywne, mikroskopy, odczynniki chemiczne i szkła laboratoryjne, instrumenty muzyczne, książki do biblioteki itp.
Podczas konferencji podsumowującej przedstawione zostały zaproszonym gościom i rodzicom efekty projektu. Odbył się koncert zespołu instrumentalnego oraz występ koła teatralnego (na zdjęciach).
– Uczniowie w ankiecie podkreślili, że uczestnictwo w projekcie pozwoliło im poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności, przezwyciężyć trudności w nauce, rozwijać zainteresowania, zamiłowania i talenty, miało wpływ na rozwój aktywności i pozwoliło zaprezentować swoje możliwości – podsumowuje Anna Polak.
Instahistorie z VIKI GABOR
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?