Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opony całoroczne. Co wybierają polscy kierowcy?

Materiał powstał przy współpracy z serwisem Oponeo.pl
Ogumienie wielosezonowe to alternatywa dla opon letnich i zimowych. Poleca się je przede wszystkim kierowcom, którzy samochodem jeżdżą mało i głównie po mieście. Sprawdziliśmy, jakie modele doceniają użytkownicy i fachowcy.

Opony całoroczne to w największym skrócie połączenie niektórych rozwiązań stosowanych w ogumieniu letnim i zimowym.

- Bieżnik i mieszanka są przygotowane tak, aby dobrą przyczepność zapewnić zarówno na suchej nawierzchni, w wysokich temperaturach, jak i zimą, na śniegu. Ponieważ ogumienie letnie i zimowe są diametralnie inne, stworzenie jednego, idealnego produktu dla wszystkich czterech pół roku nie jest możliwe. Dlatego opony wielosezonowe w ekstremalnych warunkach pogodowych zapewniają średni poziom bezpieczeństwa. Zimą będą jednak lepsze od ogumienia letniego, a latem spiszą się lepiej niż zimówki – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.

Ogumienie całoroczne mają w swojej ofercie niemal wszyscy duzi producenci. Chociaż każdy z nich najbardziej chwali swoje produkty, polscy kierowcy mają wśród nich swoich faworytów. Eksperci Oponeo.pl na podstawie tysięcy sprzedanych opon i opinii wyrażonych przez ich nabywców przygotowali zestawienie najlepiej ocenianych modeli „wielosezonówek”.

Jego liderem jest Vredestein Quatrac 3, który w sześciostopniowej skali uzyskał średnią ocenę 5,1 punktu. Drugie miejsce na podium przypadło ex aequo trzem modelom, które zostały ocenione na 4,9 punktu. Pierwszy z nich to Goodyear Vector 4Seasons. Oponę charakteryzuje kierunkowy bieżnik, kształtem przypominający zimową wersję Ultragrip. Dwie pozostałe propozycje to Uniroyal AllSeasonExpert i Nexen N'Priz 4S. Obie opony także cechuje kierunkowa rzeźba bieżnika.

Kolejne miejsca w topowej dwunastce Oponeo.pl zajmują: Kumho SOLUS VIER KH21, Kleber Quadraxer, Nankang N 607, Dębica Navigator 2, Vredestein Quatrac 2, Pirelli P2500 Euro, Goodyear VECTOR-5 i Dębica Navigator.

Ponieważ opony całoroczne kierowcy kupują najczęściej, aby oszczędzić na drugim zestawie ogumienia, nieco inaczej przedstawia się ranking najczęściej sprzedawanych modeli. Tu liderami są Dębica Navigator pierwszej i drugiej generacji oraz Nexen N'Priz 4S. To jedne z najtańszych propozycji na rynku.

Jak przekonuje Filip Fischer, zakup ogumienia wielosezonowego niekoniecznie musi jednak oznaczać oszczędności.

– Załóżmy, że samochód rocznie pokonuje 15 tysięcy kilometrów. W przypadku jednego kompletu opon wielosezonowych cały dystans będzie jeżdżony właśnie na nim. Tymczasem mając dwa komplety opon, przebieg podzieli się mniej więcej po połowie między dwa komplety. Owszem, jednorazowo kierowca zapłaci za ogumienie więcej, ale osiem opon sezonowych wystarczy na dłuższy czas niż cztery całoroczne – wyjaśnia Filip Fischer.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na myszkow.naszemiasto.pl Nasze Miasto