Pasażerowie mogą korzystać z nowoczesnego peronu, który został zadaszony na większej części długości, na kilkudziesięciu metrach. Przed remontem była tylko krótka wiata. Pozostały jeszcze drobne wykończenia instalacji w zadaszeniu i w wejściu na peron. Samo wejście zostało zwężone. Było to potrzebne aby wybudować szyb dla windy dla niepełnosprawnych. Winda jeszcze nie jest czynna.
W maju ubiegłego roku oddano po modernizacji pierwszy peron.
Modernizacja peronów w Myszkowie jest częścią wielkiego remont odcinka linii kolejowej z Warszawy do Katowic (nr 1), od Częstochowy do Zawiercia w woj. śląskim. Inwestycja jest warta 370 mln zł. Finał w czwartym kwartale tego roku.
Prace na 17-kilometrowej trasie od Częstochowy do Poraja obejmują wymianę torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów.
Podróżni skorzystają z podwyższonych peronów na przystankach Częstochowa Raków i Korwinów oraz na stacji Poraj.
Perony będą antypoślizgowe, oświetlone i monitorowane, wyposażone w nowe wiaty i dostosowane do potrzeb osób , które mają problemy z poruszaniem się. Na perony w Częstochowie Raków podróżni przejdą wyremontowanym przejściem podziemnym. Pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km na godzinę, co skróci czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o około 10 minut (obecnie trwa godzinę). .
PLK w Poraju budują nową nastawnię. Nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruch kolejowego.
Do przebudowy są jeszcze pojedyncze perony w Żarkach Letnisku (tu budowane jest też przejście pod torami), Natalinie, Myszkowie - Nowej Wsi i druga strona peronu w Poraju.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?