Prace są realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa - etap II”. PKP Polskie Linie Kolejowe SA przygotowują linię do kursowania pociągów z dużymi prędkościami.
Na stacji w Idzikowicach już ułożono 7 km nowych torów, a 14 zamontowanych rozjazdów zapewnia sprawny przejazd pociągów w kierunku Warszawy, Krakowa, Wrocławia oraz Częstochowy.
– Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych SA na Centralnej Magistrali Kolejowej dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/godz. Wykorzystujemy nowoczesne systemy i urządzenia, by tworzyć coraz lepszą ofertę dla podróżujących koleją między dużymi ośrodkami i województwami, m.in.: mazowieckim, małopolskim, łódzkim, dolnośląskim, świętokrzyskim i śląskim – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA. – Wykonawca nowoczesne rozjazdy umieścił w torach w tzw. technologii blokowej, która znacznie skraca czas montażu urządzeń i zapewnia ich dobre parametry. Na stacji są nowe konstrukcje wsporcze, zawieszona została nowa sieć trakcyjna. Obsługę zapewniają komputerowe urządzenia sterowania ruchem. Obecnie prace objęły drugą część stacji technicznej Idzikowice – dodaje prezes PKP PLK.
– Docelowo inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA zakłada wymianę ok. 16 km torów, 24 km sieci trakcyjnej i montaż 47 nowych rozjazdów – dodaje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
– Efektem prac będzie sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów przez stację docelowo z prędkością do 250 km/godz.
Na trasie Idzikowice – Opoczno Południe, na Centralnej Magistrali Kolejowej, przebudowane zostaną cztery wiadukty i 10 przepustów. Rozpoczęcie tych prac nastąpiło w lutym.
Cztery stare wiadukty zostaną zastąpione nowymi konstrukcjami. To trzy obiekty w Opocznie: nad ul. Torową; nad linią kolejową Łódź Kaliska – Dębica i drogą gruntową; nad ul. Piotrkowską (w ciągu drogi wojewódzkiej). Czwarty wiadukt prowadzi nad obwodnicą Opoczna (droga krajowa nr 12).
Na szlaku Opoczno Południe – Idzikowice przebudowanych zostanie również 10 przepustów. Prace zaplanowano do końca tego roku.
Później, w 2020 r., PKP PLK planują przebudowę dróg technologicznych wzdłuż linii kolejowej na szlaku Opoczno Południe – Idzikowice. Są one wykorzystywane do szybkiej reakcji w przypadku ewentualnych usterek występujących na linii kolejowej.
W ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” zakończona już została budowa przejścia pod torami na stacji Opoczno Południe.
To był jeden z elementów modernizacji stacji. Powstał także drugi, w pełni wyposażony peron.
Na stacji wymieniono ok. 7 km torów i sieci trakcyjnej. Zbudowano 16 nowych rozjazdów, powstała nowa nastawnia, wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem, wybudowano też nowe obiekty inżynieryjne.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?