18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasi biegacze zmierzyli się z ekstremalnymi warunkami

SU
Biegacze z Żarek Letniska rywalizowali w Biegu Rzeźnika uważanym przez wielu biegaczy za najtrudniejszy ultra maraton w Polsce.

Ten kultowy bieg rozgrywany jest w Bieszczadach i prowadzi czerwonym szlakiem bieszczadzkim – mówi Włodzimierz Rajczyk z Leśnych Ludków. Jest błoto, kamienie, strumienie, strome podejścia, karkołomne zbiegi, pot i kurz – jednym słowem – rzeźnia – mówi Andrzej Mielnik z Leśnych Ludków.

Blisko osiemdziesięciokilometrowa trasa wiedzie z Komańczy przez Cisną, góry Jasło, Fereczatą, Smerek, połoniny bieszczadzkie do Ustrzyk Górnych. Łącznie do pokonania jest aż 3235 metrów przewyższeń.

Start ma miejsce o godz. 3.20 a limit czasu to 16 godz. Bieg Rzeźnika charakteryzuje się jeszcze jedną rzeczą, a mianowicie tym, że startuje się w dwuosobowych drużynach. Każda musi biec cały czas razem i nie może być między nim większej przerwy niż 100 metrów.

Z jednej strony daje to poczucie bezpieczeństwa a drugiej musimy pamiętać, że biegniemy nie tylko dla siebie ale i dla drużyny. Jest się odpowiedzialnym nie tylko za siebie ale i za partnera. Musimy sobie wzajemnie ufać i współpracować – twierdzi Mielnik.

W tym roku Bieg Rzeźnika odbył się już po raz dziewiąty. Na starcie stanęło 315 drużyn. Chętnych było znacznie więcej, ale organizator ustalił limit zawodników. Bieg ukończyło 234 drużyn – w tym – na bardzo dobrym 121. miejscu – debiutująca w tej imprezie drużyna Leśnych Ludków w składzie: Andrzej Mielnik i Jerzy Cebula. Pokonanie trasy zajęło im 13 godzin i 39 minut. Zwycięzcą zawodów została drużyna Salomon Suunto Team, która ukończyła zawody z czasem nowego rekordu trasy: 8 godzin i 9 minut. O skali trudności może świadczyć fakt, iż w czasie 10 godzin zmieściły się tylko jeszcze dwie drużyny.

- Było ciężko, momentami nawet bardzo. Raz ja a raz partner dyktowaliśmy tempo cały czas dostosowane do aktualnych naszych możliwości. Były również chwile słabości, ale w tych momentach jeden drugiego wspierał duchowo. Na metę dobiegliśmy w dobrej kondycji, bez żadnych urazów i stwierdziliśmy, że być może z powodu nieznajomości trasy, pobiegliśmy trochę asekurancko. Mimo to radość z ukończenia była ogromna – twierdzi Andrzej Mielnik.

Wcześniej ekipa Leśnych Ludków wzięła udział w I Międzynarodowym Maratonie Lubaczów – Jaworów. Był to pierwszy transgraniczny bieg z Polski na Ukrainę, zorganizowany wspólnie przez przygraniczne powiaty polskie i ukraińskie. Wzięło w nim udział 72 zawodniczek i zawodników z krajów organizatorów i Litwy. Trasa biegu prowadziła przez jednorazowo udostępnione „przejście” graniczne w Budomierzu. Większość dystansu zawodnicy pokonywali po ukraińskich traktach (od 11 km aż do mety, czyli 42,195 km). Uczestnicy mieli oprócz dystansu, do pokonania i upał, dziurawe drogi i trudną trasę. Na całym dystansie zawodnicy byli serdecznie dopingowani przez miejscową ludność, bez względu na narodowość. Po zakończeniu zawodów gospodarze zorganizowali festyn i przyjęcie dla zawodników i kibiców. Leśne Ludki spisały się dobrze: Andrzej Mielnik zajął 13. miejsce, a Włodzimierz Rajczyk 32.

Świetny weekend polskich piłkarzy za granicą

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.