Od roku szkolnego 2012/13 wszyscy uczniowie i słuchacze Zespołu Szkół nr 2 im H. Kołłątaja w Myszkowie kształcący się w zawodzie technik spedytor będą uczyć się z wykorzystaniem innowacyjnej metody kształcenia zawodowego. Szkoła bierze udział w projekcie realizowanym przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu wspólnie z firmą L-Systems pod nazwą „Wirtualne Laboratorium – sukces innowacji”.
Wirtualne Laboratoria to innowacyjna metoda kształcenia na przedmiotach zawodowych, która pozwala uatrakcyjnić przekaz i zwiększyć efektywność nauki, dzięki wykorzystaniu praktycznych rozwiązań, na co dzień stosowanych w firmach. Wszechstronna analiza potrzeb rynku pracy i dotychczasowych metod kształcenia na kierunku technik logistyk i technik spedytor, pozwoliły na opracowanie założeń Wirtualnych Laboratoriów. Innowacyjna metoda nauczania gwarantuje dostęp do ćwiczeń w systemie klasy ERP (enterprise resource planning) ze szkolnej pracowni komputerowej – wyjaśnia dyrektor szkoły, Jerzy Bryś.
Przez stronę internetową
www.laboratoria.wsl.com.plnauczyciele i uczniowie będą korzystać z zadań specjalnie przygotowanych wirtualnych przedsiębiorstw.
Wirtualne Laboratorium jest praktyczną formą nauki. Podczas lekcji uczniowie wykonują takie same zadania, jak pracownicy w firmach. W czasie pracy w WL można poznać m.in. obsługę zapytań ofertowych, realizację zamówień, dobieranie środka transportu, zarządzanie magazynem i zapasami czy operacje związane z księgowaniem. Tego typu praktyczne umiejętności są niezbędne w pracy zawodowej, a również sprawdzane podczas rozmowy kwalifikacyjnej podczas szukania pracy czy na egzaminie zawodowym.
Szkoła otrzyma dostęp do ćwiczeń, bezpłatne pomoce dydaktyczne w postaci skryptów dla uczniów. Nauczyciele wezmą natomiast udział z profesjonalnych szkoleniach stacjonarnych i internetowych.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?