Footfall w górę
Galeria Jurajska umacnia pozycję na regionalnym rynku i idzie po kolejny z rzędu roczny rekord frekwencyjny. Tylko w I połowie 2019 r. centrum handlowe odwiedziło 3,4 mln klientów. W efekcie, galeria zanotowała blisko 3-procentowy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do takiego samego okresu przed rokiem.
Obiektowi przez wszystkie 6 miesięcy pierwszej połowy roku udało się utrzymać dodatni footfall, notując po drodze kilka znaczących wzrostów, m.in. w kwietniu o 13,5%. Takie wyniki Jurajska osiąga pomimo trudnej kondycji, w jakiej dziś znajduje się rynek, zmagający się wciąż ze spadkiem liczby klientów w centrach handlowych.
- Wyniki, jakie notujemy w Jurajskiej pozostają od ponad roku w kontrze do ogólnopolskich wskaźników. Takie zjawisko bardzo cieszy, bo pokazuje, że jako obiekt świetnie sobie radzimy pomimo ograniczeń, jakie nałożyła ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta. W efekcie, nie tylko 2018 rok udało się na zakończyć z rekordowym wynikiem, ale także I połowa tego roku nastraja optymizmem - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.
Oferta procentuje
Co stoi za niesłabnącym zainteresowaniem galerią? Przedstawiciele Jurajskiej zwracają przede wszystkim uwagę na nowoczesną, opartą na modzie i rozrywce ofertę handlową oraz atrakcje poza handlowe. - Galeria Jurajska ma dziś najszerszą ofertę w promieniu 90 km. W dodatku centrum jest w pełni skomercjalizowane, dzięki czemu nasi klienci mogą u nas znaleźć kompletną ofertę. Jednocześnie wciąż pracujemy nad jej udoskonaleniem, wprowadzając pod dach galerii kolejne popularne i unikalne marki - mówi.
I faktycznie, tylko od początku tego roku w Jurajskiej miało miejsce kilka znaczących otwarć. Ofertę wzbogaciły
m.in. pierwszy w Częstochowie salon marki Guess oraz sklep Forfiter Exclusie, którego oferta spożywczo-monopolowa dostępna jest także w niedziele wolne od handlu. W I półroczu zaprocentowały także otwarcia z końca ubiegłego roku, zwłaszcza powiększonego ponad dwukrotnie centrum rozrywki Bajkowy Labirynt.
I połowa tego roku przyniosła także Jurajskiej nowe umowy, w tym m.in. ze spółką Foodio Concepts, która jesienią ulokuje tutaj 2 nowe koncepty Papa Diego i Van Dog. Jednocześnie także o rozwój swojej oferty zadbali obecni najemcy. Od początku tego roku aż 20 z nich zdecydowało się przedłużyć umowę najmu z Jurajską.
Z tego 4 podjęło decyzję o powiększeniu swojego lokalu lub relokacji na większy metraż. Dalej w centrum działać będzie m.in. sieć McDonald’s, Cinema City, H&M, RTV Euro AGD, Pawo, Solar, Levi’s, DUKA oraz biuro podróży TUI. Jednocześnie spore grono najemców prowadzi także prace modernizacyjne, dzięki którym Jurajska wypełnia się nowymi konceptami handlowymi.
- Magnesem, który przyciąga do galerii są topowe marki modowe. Jurajska to jedyne centrum w okolicy, które pod jednym dachem ma wszystkie najpopularniejsze w Polsce brandy należące m.in. do Inditex, H&M czy LPP. Dużym uznaniem cieszy się także nasza oferta rozrywkowa z kinem, fitness clubem i centrum rozrywki na czele. Klienta przyciąga także gastronomia, składająca się aż z 18 lokali, usługi, oferta zdrowia i urody oraz elektroniki! Ten mix sprawia, że jesteśmy dziś idealnym centrum zarówno dla osób uwielbiających modę, jak i dla całych rodzin, mających różne potrzeby zakupowe - dodaje.
Atrakcje poza zakupowe Jurajskiej przyciągają
Ale nie tylko oferta handlowa wpłynęła na wyniki pierwszego półrocza. Procentują także poczynione w zeszłym roku duże u inwestycje, zwłaszcza w ogród miejski na Bulwarze Warty i nowe strefy wypoczynku w galerii. - W ostatnich miesiącach wyraźnie widzimy, jak zmieniły się motywy wizyt w galerii. Coraz więcej klientów, zwłaszcza rodzin, odwiedza nas ze względu na sklepy, ale także pozostałe atrakcje. Tym samym umacniamy naszą pozycję, jako miejsca spotkań, integracji i zabawy - mówi Borecka-Suda.
Widać to szczególnie w z sukcesem prowadzonym projekcie Niedzielnego Centrum Rozrywki. Dzięki połączeniu oferty handlowej, rozrywkowej, wydarzeń i infrastruktury, Jurajska stworzyła unikalne rozwiązanie aktywizujące klienta w niedziele wolne od handlu. Efekt? Centrum od początku roku nieprzerwanie notuje wzrost liczby odwiedzających w niedziele wolne od handlu, odrabiając stopniowo straty, jakie w ten dzień wygenerowała ustawa.
- Dzięki projektowi znacząco zwiększyliśmy ruch w niedzielę. Zwróciliśmy także uwagę naszych klientów na bogatą ofertę niedzielną, na którą złożyło się ponad 100 elementów. Tym samym po raz kolejny podkreśliliśmy nasz rozrywkowy i rodzinny charakter, wspierają jednocześnie promocję naszych najemców, którzy mają możliwość działania w dni wolne od handlu tj. m.in. restauracji, kawiarni, centrum rozrywki, kina czy fitness clubu - mówi.
Ale nie bez znaczenia dla frekwencyjnego sukcesu Jurajskiej były także wydarzenia, jakie tam się regularnie odbywały. Od stycznia do czerwca galeria zorganizowała w sumie 6 imprez i 2 akcje propsrzedażowe. Wśród nich można było znaleźć m.in. premierę 8. sezonu Gry o Tron organizowaną wspólnie z HBO, wiosenne pokazy mody, Piknik Naukowy z Politechniką Częstochowską, Jurajski Pokaz Kotów Rasowych, a także 12 wydarzeń, które wypełniło Niedzielne Centrum Rozrywki, w tym wystawy i warsztaty organizowane wspólnie z Miejską Galeria Sztuki Współczesnej w Częstochowie w ramach projektu „Galeria w Galerii”. W kalendarzu marketingowym nie zabrakło także loterii, konkursów oraz wyprzedaży.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?