Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Galeria Jurajska otwarta, działa w pełnym reżimie sanitarnym ZDJĘCIA

js
arc galeria jurajska
Galerie handlowe znów są otwarte od minionej soboty. Ale w centrach handlowych ruch jest ograniczony przez wymogi bezpieczeństwa epidemicznego.

Jak oceniają w Galerii Jurajskiej, w sobotę, kiedy to sklepy organizowały promocje Black, klientów było aż o 40 proc. mniej niż w roku ubiegłym.

W centrum handlowym zamontowano m.in. 50 dyfuzorów z płynem i stałym nawiewem powietrza z zewnątrz na pasaż

- Centrum handlowe znów jest otwarte, ale działa w najwyższym, bardzo surowym reżimie sanitarnym. Na terenie galerii, a także w sklepach obowiązują dziś ściśle przestrzegane limity 1 klienta na 15 m kw. Do samej Galerii Jurajskiej może wejść jednocześnie maksymalnie 4130 osób, z kolei o tym, ile osób może przebywać w sklepie informują stosowne komunikaty - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.- Na bieżąco monitorujemy ruch na pasażu. W dopilnowaniu limitu w galerii pomaga nam nowoczesny system liczący oparty na kamerach, informując nas o tym, czy zbliżamy się do maksymalnej liczby. W ten sposób jesteśmy w stanie szybko reagować, prosząc np. klientów o chwilę cierpliwości przed wejściem. Póki co jednak, taka sytuacja nie musiała mieć miejsca - mówi Borecka Suda.

Nad ruchem czuwają także pracownicy sklepów i sklepowa ochrona. Kontroluje ona na bieżąco, ile osób obecnie przebywa w lokalu danej marki i czy ta liczba zgadza się z ustanowionym limitem. Jeśli ten jest przekroczony i powstaje kolejka, również dopilnowywane jest, aby był w niej zachowany odpowiedni dystans między oczekującymi. Dodatkowo przed sklepami najchętniej odwiedzanych marek znaleźć można specjalne oznakowani na podłodze, pokazujące w jakiej odległości (m.in. 1,5 m) powinno się stać oczekując na wejście.

Mając na uwadze bezpieczeństwo, centrum handlowe rezygnuje także z zachęt do odwiedzania. - W tym roku po raz pierwszy nie promowaliśmy Black Week czy Black Friday, mimo iż nasi najemcy indywidualnie organizowali akcje. Zrezygnowaliśmy także z kampanii reklamowej zachęcającej do zakupów po otwarciu obiektu. Taką decyzję też podjęliśmy odnośnie kampanii świątecznej. Chcemy, aby nasi klienci odwiedzając nas realizowali - konkretne, celowe i zaplanowane potrzeby zakupowe - mówi.

Ale to nie jedyne działania Galerii Jurajskiej, podejmowane od czasu zniesienia lockdownu. Dla klientów obiekt przygotował aż 50 dyfuzorów z płynem odkażającym, które rozstawione są na terenie całej galerii. W centrum działają także "czystozaury", specjalne punkty dezynfekcji dla dzieci z niepodrażniającym skórę płynem. Obiekt realizuje także kampanię informacyjną, która przypomina na każdym kroku o zasadach, a zwłaszcza o dezynfekcji, dystansie i maseczkach.

- Do bezpiecznej obsługi klienta jesteśmy przygotowani od miesięcy. Teraz jednak jeszcze bardziej zaostrzamy procedury związane z dezynfekcją, czystością czy informacją. Reżim sanitarny, który dziś obowiązuje w Galerii Jurajskiej, wykracza daleko poza zalecenia WHO, organizacji Safe Shopping Center, Głównego Inspektoratu Sanitarnego czy Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. To już kilkadziesiąt różnych rozwiązań, mających zapewnić ochronę kupującym - mówi Borecka-Suda.

Jednym z nich jest sposób, w jaki działa klimatyzacja na terenie Galerii Jurajskiej. Ta w trosce o bezpieczeństwo została tak przestawiona, aby aż 90 proc. powietrza było świeże, stale dostarczane z zewnątrz. Na każdym ciągu nawiewnym założone zostały też filtry. Ponadto w centrum wciąż obowiązuje zasada parkowania co drugie miejsce postojowe, mimo iż od wiosny wiele centrów handlowych jej nie stosuje. Oznacza to, że nawet 50 proc. miejsc dla zmotoryzowanych wyłączone jest dziś z ruchu.

To nie koniec, bo galeria Jurajska namawia także klientów do korzystania z jej aplikacji parkingowej. Ta pozwala nie tylko znaleźć szybko wolne miejsce postojowe, ale przede wszystkim umożliwia, jeszcze sprawdzenie w domu, ile miejsc jest wolnych. - Nasi klienci od dawna mają w rękach narzędzie, dające możliwość sprawdzenia, jaki ruch obecnie panuje w galerii. Widząc zapełniający się parking, mogą zdecydować np. że przyjadą na zakupy później - tłumaczy.

Zgodnie z rządowymi zaleceniami w Galerii Jurajskiej czasowo niedostępna jest oferta rozrywkowa. Nieczynne jest kino Cinema City, studio fitness Calypso, a także strefa rozrywki Bajkowy Labirynt. Lokale gastronomiczne sprzedają wyłącznie na wynos i z dostawą. Niedostępne są także strefy relaksu oraz stoliki przy restauracjach.

Jak podkreśla Borecka- Suda, te działania idą w parze zarówno z najwyższym reżimem sanitarnym, jak również zmieniającym się zachowaniem konsumentów. To, że dziś robimy zakupy inaczej niż w przed pandemią, jak na dłoni widać w ostatnich dniach.

- Klient Galerii Jurajskiej robi zakupy najczęściej w pojedynkę i najczęściej szybko, wybierając się do kilku sklepów na konkretne zakupy. Nie ma mowy o turystyce marketowej i spacerach. Decyzje zakupowe są ekspresowe, a najczęściej nawet zaplanowane za pomocą sklepów internetowych naszych najemców - podsumowuje. - Nikt obecnie nie robi wielogodzinnego shoppingu, na co wpływ ma m.in. wysoki wskaźnik niepokoju, jaki utrzymuje się w społeczeństwie, wciąż najwyższy w Europie. Fakt, że czasem tworzą się kolejki pokazuje, że nie chodzimy od sklepu do sklepu, tylko od razu kierujemy się do konkretnego po konkretny zakup. Tym samym nie spędzamy w galerii godziny i więcej, ale zaledwie kilkadziesiąt minut, co widać chociażby po rotacji samochodów na parkingu i dostępie do wolnych miejsc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na myszkow.naszemiasto.pl Nasze Miasto