UCHWAŁA BUDŻETOWA MIASTA MYSZKÓW NA 2013 ROK
§ 1
Ustala się dochody budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 89.195.384 zł, w tym:
1. dochody bieżące 73.222.132 zł
2. dochody majątkowe 15.973.252 zł
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 104.962.828 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 2.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 70.663.782 zł, w tym:
1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie łącznej 53.659.667 zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 35.426.177 zł,
b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych 18.233.490 zł,
2) wydatki na dotacje na zadania bieżące – 2.127.050 zł,
3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych – 13.192.089 zł,
4) wydatki na obsługę długu publicznego 1.046.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.1,
5) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5
ust.1 pkt 2 i 3 – 638.976 zł.
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączna kwotę 34.299.046 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, w tym:
1) wydatki na inwestycje w kwocie 32.012.919 zł, zgodnie z załącznikiem 2.2, z czego na wydatki inwestycyjne na programy finansowane z pomocy zagranicznej w łącznej kwocie 16.643.037 zł, w tym:
a) ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 13.517.002 zł,
2) zakupy inwestycyjne w kwocie 562.500 zł,
3) dotacje celowe na zakupy inwestycyjne i inwestycje 1.723.627 zł.
§ 3
1. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu
w kwocie 15.767.444 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1). zaciąganych pożyczek 1.263.600 zł
2). zaciąganych kredytów 12.500.000 zł
3). - wolnych środków jako nadwyżki
- środków pieniężnych na rachunku
- bieżącym budżetu miasta 1.803.844 zł
4). spłaty pożyczki udzielonej 200.000 zł
2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 19.267.444 zł i rozchody budżetu
w łącznej kwocie 3.500.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 2.000.000 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 13.763.600 zł.
§ 4
Upoważnia się Burmistrza Miasta do zaciągania kredytów i pożyczek o których mowa
w § 3 do wysokości kwot w nim określonych.
§ 5
Tworzy się:
1. rezerwę ogólną budżetu w kwocie 110.000 zł,
2. rezerwę celową na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 190.000 zł.
§ 6
Dochody i wydatki budżetu obejmują:
1) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 4,
2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5,
3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji, zgodnie
z załącznikiem nr 6,
4) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie
z załącznikiem nr 7,
5) dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 7
Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji udzielane w roku 2013,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu
Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 9
Ustala się plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych, zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 10
Upoważnia się Burmistrza Miasta Myszkowa do:
1. dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej,
2. przekazywania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w obrębie wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej,
3. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań
z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki, z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 11
W zakresie wykonania budżetu na 2013 rok upoważnia się Burmistrza Miasta do lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 12
Określa się następujące postanowienia dotyczące wykonania budżetu gminy:
a) uzyskane zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków tego roku,
b) uzyskane zwroty wydatków wykonanych w poprzednich latach budżetowych stanowią dochody gminy roku bieżącego.
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 roku
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Stanowisko Klubu radnych Lewicy odnośnie budżetu na 2013 rok
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?