Uczniowie z ZSP nr 3 w Myszkowie na zakończenie projektu "Comenius" w Rzymie

AH
arc ZSP nr 3 w Myszkowie
Uczniowie z ZSP nr 3 w Myszkowie na zakończenie projektu "Comenius" w Rzymie. Tak, tak... uczniowie ZSP nr 3 w Myszkowie, oprócz obowiązkowego języka angielskiego, próbowali również porozumiewać się w języku włoskim, na podsumowaniu projektu Comenius w Rzymie.

Uczniowie z ZSP nr 3 w Myszkowie na zakończenie projektu "Comenius" w Rzymie

Projekt „FEARS” w programie Comenius rozpoczął się w roku 2013, a zakończył w 2015 roku. Finał, w którym brało udział ponad 70 uczniów i nauczycieli z Polski, Włoch, Turcji, Węgier, Bułgarii, Rumunii i Chorwacji, miał miejsce w Rzymie w dniach 15-20 maja 2015 roku.

W tym czasie główni koordynatorzy szkół biorących udział w projekcie bardzo aktywnie pracowali nad końcowymi wnioskami i opracowaniami, natomiast uczniowie przygotowywali produkt końcowy – Flashmob ( z ang. Błyskawiczny tłum ), który był zaprezentowany w ostatnim dniu spotkania na Piazza del Popolo w centrum Rzymu. W przedstawieniu brali udział uczniowie z Węgier, Chorwacji, Włoch, Polski oraz nauczyciele z pozostałych państw partnerskich. Było to wyjątkowe wydarzenie i miało bardzo duży oddźwięk wśród mieszkańców Rzymu.

9 uczniów z ZSP nr 3 w Myszkowie oraz ich opiekunowie: szkolny koordynator projektu pani Roksana Sabatowska, dyrektor ZSP nr 3 pani Bożena Raczek oraz opiekunowie pani Renata Cholewka i pani Urszula Kozieł, byli bardzo zadowoleni z wyjazdu. Poznali wielu nowych kolegów, mogli zapoznać się z urokami „Wiecznego Miasta”( zwiedzili Forum Romanum, Coloseum, Plac Hiszpański ze słynnymi schodami, Watykan i oczywiście urokliwe uliczki rzymskie ), zobaczyli również jak wygląda nauka we włoskiej szkole, w której byli uroczyście goszczeni. Mogli także podszkolić język angielski, który był językiem roboczym projektu „FEARS”.

„Było cudownie! Chcemy tam wrócić!” – mówią uczestnicy projektu z Trójki – a przede wszystkim chcemy zachęcić nauczycieli i uczniów do uczestniczenia w tego typu projektach. Naprawdę warto!

- Jako dyrektor cieszę się, że nasza szkoła wzięła udział w tym projekcie. Był to już kolejny udział w programie Comenius. Nauczyciele oraz uczniowie mogli poznać kulturę i obyczaje innych państw. Było to bardzo bogate doświadczenie. Jestem wdzięczna nauczycielom i uczniom, że godnie reprezentowali naszą szkołę a przede wszystkim p. R. Sabatowskiej, która już po raz drugi była szkolnym koordynatorem projektu - dyrektor szkoły Bożena Raczek.

- Jestem bardzo zadowolona, że po raz kolejny nasza szkoła otrzymała pozytywną akceptację Agencji Narodowej w Warszawie i mogliśmy realizować projekt z grantu unijnego w wysokości 20 tys. euro. Uczestnicząc w programie uczniowie i nauczyciele mogli poznać system edukacji, kulturę i obyczaje różnych zakątków Europy. W projekcie „FEARS” (Obawy) mogliśmy przełamać lęki i obawy związane ze szkołą, władzami, religią i życiem społecznym. Zorganizowałam 4 zagraniczne wyjazdy do Turcji, Bułgarii, Chorwacji i Włoch. Bardzo mnie ucieszył uśmiech na twarzy, zadowolenie i wdzięczność uczestników projektu - koordynator – Roksana Sabatowska

Wypowiedzi uczniów:

Kamil Jankowski:
- Wyjazd do Rzymu bardzo mi się podobał, mogliśmy zwiedzić naprawdę piękne zabytki, poznać nową kulturę oraz zwyczaje. Jestem bardzo zadowolony z całego wyjazdu, jak również całego projektu. Mogliśmy porozmawiać nie tylko z Włochami, lecz z innymi uczestnikami. Każdemu polecam udział w takim projekcie.

Asia Spik:
- Wyjazd do Rzymu już od dawna śnił mi się po nocach. Studiowałam przewodniki
i mapy Google, żeby zobaczyć co warto zwiedzić i zobaczyć. „Wieczne Miasto-miasto wieńców laurowych i fontann tryskających w jasnobłękitne niebo”. Teraz ,po przyjeździe wiem ,że prawdziwej przygody nie da się wcześniej wyobrazić ,wyśnić, wyczytać. To co przyniesie zawsze będzie zaskoczeniem i przerośnie najśmielsze wyobrażenia. Tak też było z moja „rzymską przygodą” – w ciągu tych sześciu cudownych dni, wszystko było takie pierwsze … Więc najpierw lot w chmurach. Lot ,po którym myślałam, że już nic lepszego nie może mnie spotkać… Ale później było jeszcze lepiej… W Rzymie oczarował mnie nie tylko unoszący się wszędzie duch starożytności , zabytki - Forum Romanum, Palatyn, Koloseum, monumentalna Bazylika i Plac św. Piotra Zapamiętam też Rzym współczesny- zawsze uśmiechniętych i pozytywnie nastawionych Włochów, którym nigdzie i nigdy się nie spieszy. Zapamiętam radość jaka towarzyszyła mi po odkryciu, że rosną tu prawdziwe palmy i szyszki piniowe wielkości ananasa . W pamięci zostaną włoskie lody, które jadłam po raz pierwszy w życiu i które naprawdę miały smak czekolady. Czuję jeszcze teraz włoskie smaki i zapachy. Ale było tez coś najważniejszego, co sprawiło, że nie była to zwykła wycieczka do Rzymu. Spotkanie z grupami młodzieży z innych krajów, wspólne warsztaty , rozmowy w innym języku. I uwieńczenie - wspólny występ na placu Piazza del Popolo, który został moim absolutnym faworytem wśród włoskich placów. Pozostały kontakty na facebooku, piękne wspomnienia i zdjęcia oraz mocne postanowienie POWROTU.

Julia Kościołek:
- Podsumowywujące spotkanie w Rzymie było dla mnie nagrodą po dwuletniej, ciężkiej pracy w projekcie Fears, w programie Comenius – Uczenie się przez całe życie . Cały wyjazd bardzo mi się podobał. Podczas pobytu zwiedziliśmy sporą część Rzymu oraz odwiedziliśmy szkołę głównych organizatorów. W szkole przyjęto nas bardzo miło oraz ugoszczono na obiedzie w sąsiadującej szkole gastronomicznej, gdzie podano nam bardzo smaczne włoskie potrawy. Udało nam się poznać kilka osób z innych krajów partnerskich, z którymi do dziś utrzymuję kontakt. Podsumowując - jeden z najlepszych wyjazdów w moim życiu. Dziękuję organizatorom za niezapomniane wrażenia.

Mira Bożek:
- Wyjazd do Rzymu był bardzo interesującym i ciekawym doświadczeniem. Mieliśmy okazję zwiedzić wiele wspaniałych zabytków. Chodziliśmy po Forum Romanum, widzieliśmy Schody Hiszpańskie i Fontannę di Trevi, która niestety była w remoncie. Wizyta w szkole była bardzo ciekawa, mieliśmy wiele zajęć oraz poznaliśmy wielu interesujących ludzi. Ten wyjazd umożliwił nam zapoznanie się z inną kulturą oraz nowymi ludźmi. Mieliśmy również okazję sprawdzić swoje umiejętności posługiwania się w praktyce językiem angielskim.

Aleksandra Koścień :
- Wyjazd do Rzymu bardzo mi się podobał. Zwiedziliśmy Watykan, a także Forum Romanum. Szczególnie podobało mi się miejsce, gdzie zamieszkaliśmy przez te pięć dni i próby do flashmoba. Bardzo miło wspominam również odwiedziny we włoskiej szkole, to był aktywnie i ciekawie spędzony dzień. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tak wartościowym projekcie.

Informacja: ZSP nr 3 w Myszkowie

Jak przygotować się do rozmowy o pracę?