3 655 ton (60 proc.) stanowiły ładunki importowane a 2 407 ton (40 proc. ) eksportowane.
Aktualnie z pyrzowickiego lotniska na trasach regularnych operuje sześć towarowych linii lotniczych świadczących przewozy cargo na siedmiu kierunkach.
Pyrzowice, jako jedyne lotnisko w Polsce dysponujące transatlantyckim regularnym połączeniem all-cargo.
Kanadyjski Cargojet w kooperacji z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT operuje raz w tygodniu Boeingiem 767-200F na trasie z oddalonego o 85 km od Toronto lotniska w Hamilton do Katowice Airport.
W ciągu tygodnia linie lotnicze wykonują w sumie 21 regularnych operacji towarowych, liczbę tę uzupełniają towarowe loty czarterowe.
W pierwszym półroczu 2011 pyrzowickie lotnisko przyjęło kilka dalekodystansowych rejsów czarterowych.
2 lutego po raz pierwszy w historii wylądował Ił 96-400T należący do rosyjskiej linii Polet Flight. Dzień później maszyna wystartowała z prawie 90 tonowym ładunkiem do Moskwy. Ponownie maszyna tego przewoźnika została przyjęta w Katowice Airport 15 maja. Tym razem z Japonii przywiozła podzespoły dla jednego z zakładów motoryzacyjnych działających w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
W międzyczasie 27 marcapo raz pierwszy w Katowice Airport wylądował MD 11F amerykańskiej linii lotniczej World Airways Cargo. Po załadunku maszyna wykonała rejs do Johannesburga.
Ważnym dla lotniska był także dzień 17 czerwca, kiedy to po raz pierwszy w historii pyrzowickiego lotniska w ciągu jednego dnia zostały obsłużone dwa Boeingi 747-400BCF amerykańskiej linii Atlas Air. Obydwie maszyny wykonały rejsy z ładunkiem do Buenos Aires.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?