Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lepiej, szybciej i... taniej

Robert Borkacki
Poznański Instytut Logistyki i Magazynowania jest inicjatorem Klubu ECR Polska. To skrót od angielskiego "Efficient Consumer Response" czyli strategii efektywnej obsługi klienta.

Poznański Instytut Logistyki i Magazynowania jest inicjatorem Klubu
ECR Polska. To skrót od angielskiego "Efficient Consumer Response" czyli strategii
efektywnej obsługi klienta.

Potrzeby klienta

- Celem ECR jest lepsza reakcja na potrzeby konsumenta - mówi Elżbieta Hałas
Z Instytutu Logistyki i Magazynowania. - Jednocześnie staramy się maksymalnie
zredukować koszty w całym łańcuchu dostaw, uwzględniając wszystkie jego elementy:
magazynowanie, wysyłkę, sprzedaż, reklamację itp. Te dziesiątki czynności,
niewidocznych dla klienta, podnosi jednak koszty. To on musi za nie ostatecznie zapłacić.
Typowym problemem są np. braki zapasów na półkach sklepowych przy równocześnie rosnących zapasach u producentów. Firmy, chcąc więc sprostać wymaganiom rynku zwracają coraz większą uwagę na lepszą współpracę z partnerami handlowymi. Przynosi ona w efekcie redukcję kosztów oraz zwiększenie zainteresowania świadczonymi usługami i towarami wśród klientów.

Dobra komunikacja

Przykładem zastosowania strategii ECR w praktyce może być współdziałanie pomiędzy dostawcami a sieciami handlowymi. Firmy zrzeszone w Klubie powołały specjalną grupę, której celem jest uzgadnianie i ujednolicanie komunikatów stosowanych w transakcjach handlowych. Wszyscy członkowie grupy używają jednakowych wzorów zamówienia i faktury. Ograniczono tym samym ilość błędów, których nie dało by się uniknąć w przypadku różnych druków. Dzięki pełnej automatyzacji przetwarzania dokumentów, każda firma może się włączyć w proces elektronicznej wymiany danych.

Łatwiej w klubie

Liczne firmy doceniły zalety strategii ECR jako możliwości podniesienia swojej konkurencyjności. Członkowie klubu uzyskują wiedzę, którą mogą wykorzystać w praktyce. Nawiązane partnerstwo z innymi klubowymi przedsiębiorstwami prowadzi do osiągania wspólnych korzyści. Zwolennicy ECR twierdzą, że odnoszą je zarówno klienci jak i dostawcy oraz dystrybutorzy. Kupujący nabywają bardziej świeże i tańsze produkty, handlowcy zaś uzyskują redukcję kosztów, podnosząc też jakość produktów i świadczonych usług. - Strategia obecnie cieszy się największym zainteresowaniem w branżach spożywczej i chemii gospodarczej - ocenia Elżbieta Hałas.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto