Od października koninianie mogli kupować przez telefon komórkowy tylko bilety jednorazowe. Usługa dość szybko stała się popularna. Dziś korzysta z niej kilkuset pasażerów.
- Uważam, że to nieźle jak na początek. Małymi krokami idziemy do przodu - mówi Mirosław Pachciarz, dyrektor MZK w Koninie.
Po kilku miesiącach testowania nowej usługi, MZK zdecydował się uruchomić pilotażowy program sprzedaży biletów miesięcznych.
- Chcieliśmy zobaczyć, jak to funkcjonuje. Na razie udało się sprzedać kilka takich biletów, ale nie załamujemy rąk i mamy nadzieję, że w przyszłości taka forma sprzedaży w Koninie się upowszechni - dodaje dyrektor Pachciarz. - W przypadku wprowadzenia kart płatniczych też wszyscy byliśmy sceptyczni. Potrzeba czasu, żeby nasi klienci i ci młodzi, i starsi przyzwyczaili się do tego systemu. Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, że system CallPay jest tylko uzupełnieniem podstawowej formy sprzedaży biletów poza autobusem i w biletomatach.
Jak można kupić nowe bilety?
Podobnie jak te jednorazowe. Najpierw trzeba zarejestrować się w systemie CallPay telefonicznie pod nr 22 100 16 00 lub na stronie www.callpay.pl. Potem zadzwonić na przypisany do rodzaju biletu numer telefonu, np. imienny bilet miesięczny normalny na wszystkie linie to 22 100 51 08. Informacje o wszystkich numerach można znaleźć na stronie: www.cal-lpay.pl/podstrona,18.html. Po rejestracji można już przelać do CallPay dowolną kwotę, którą później wykorzystujemy na zakup biletów jednorazowych, miesięcznych lub okresowych. Po zakupie przesłany zostanie SMS określający typ biletu, datę i godzinę zakupu, imię i nazwisko właściciela biletu. W przypadku kontroli taki SMS będzie potwierdzeniem zakupu biletu.
- Warto pamiętać, że bilet miesięczny jest ważny wyłącznie w miesiącu, w którym został zakupiony. Jeśli zakup zostanie dokonany na przykład 5 marca, to bilet jest ważny tylko do końca marca. W przypadku biletów na określoną linię, podczas połączenia trzeba będzie, zgodnie z instrukcjami, wprowadzić na klawiaturze telefonu numer wybranej linii autobusowej - wyjaśnia Krzysztof Pawlicki, dyrektor rozwoju biznesu spółki CallPay.pl.
- Kupno biletu przez telefon to duża wygoda i oszczędność czasu. Korzystanie z tego typu usług wpisuje się również w naturalną potrzebę dzisiejszego społeczeństwa, które chce jak najlepiej wykorzystywać nowe technologie, aby ułatwić sobie życie - dodaje dyrektor.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?